Telian mobiiliverkon päivitys voi vaikuttaa Kainuun hyvinvointialueen puhelinyhteyksiin
Telian mobiiliverkon päivitys voi vaikuttaa Kainuun hyvinvointialueen puhelinyhteyksiin
Telian mobiiliverkon päivitys voi vaikuttaa Kainuun hyvinvointialueen puhelinyhteyksiin torstain ja perjantain välisenä yönä (23.2. klo 23 – 24.2.klo 05 välisenä aikana).
Mikäli päivystysapunumero 116 117 ei vastaa tai takaisinsoittoa ei kuulu, asiakkaita pyydetään soittamaan myöhemmin uudestaan. Henkeä ja terveyttä uhkaavassa hätätilanteessa tulee soittaa hätäkeskukseen 112.
Telian kanssa selvitetty aiempia ongelmia
Kainuun keskussairaalan puhelinjärjestelmässä ja päivystysapunumerossa 116 117 on ollut alkuvuoden aikana useita vikatilanteita. Tilannetta on selvitetty yhdessä palveluntuottaja Telian kanssa.
Järjestelmässä esiintyneiden vikatilanteiden lisäksi edelleen selvitetään päivystysapunumeron 116 117 ominaisuuksiin liittyvää paikannukseen perustuvaa puhelunohjausta.
Päivystysapuun Suomesta soitettaessa puhelu ohjautuu normaalisti puhelimen sijainnin perusteella kyseisen alueen päivystykseen. Eli Kainuun alueelta puheluihin vastataan Kainuun keskussairaalassa. Mikäli jostain syystä järjestelmä ei vastaa tai ei pysty varmentamaan puhelun sijaintia, puhelut voivat ohjautua HUS:n päivystysapuun. Varamenettelyn toimivuutta seurataan ja tarvittaessa tehdään jatkotoimia operaattorin kanssa.